Loading...

Start

Inschrijvingsdag

Beste ouders en leden

Op 24 september gaat ons scoutsseizoen officieel van start met de inschrijvingsdag. Deze zal doorgaan aan onze lokalen in de Lodewijk van Veltemstraat in Beisem.

Jullie zijn welkom om 14u. We beginnen met een groot spel waar de leden hun nieuwe leiding leren kennen.
Vanaf ongeveer 15u30 beginnen we met de inschrijvingen. De groepsleiding stelt zich even voor en legt het verloop van de inschrijvingen uit. Daarna gaan we verder met de officiële inschrijvingen in deze volgorde:
15u45: de kapoenen
16u: kabouters
16u15: welpen
16u30: jonggidsen
16u45: jongverkenners
17u: givers

We kunnen niet garanderen dat deze uren perfect gaan kloppen, dus kom voor de zekerheid een kwartiertje op voorhand.
Doorlopend kunnen jullie iets drinken in het jincafé om de Jin te sponsoren voor hun buitenlands kamp in de zomer!

Tot dan!
De groepsleiding

Door |september 17th, 2017|Geen Categorie|

Start nieuwe scoutsjaar

Beste scoutsvrienden!

Weldra gaat het scoutsjaar opnieuw van start! Op 16 september beginnen we met onze jaarlijkse PLANTJESVERKOOP voor Kom Op Tegen Kanker. Om 9u verzamelen we en om 12u zit het er weer op. De kapoenen, welpen en kabouters verzamelen aan de kerk van Winksele, de jonggidsen en jongverkenners spreken af aan hun lokaal in Winksele. De givers verzamelen aan hun lokaal in Veltem en de Jin spreekt af op de Bovenberg.

Schrijf ook alvast 24 september in jullie agenda. Dan vindt onze STARTDAG plaats aan onze lokalen in Beisem aan de Lodewijk van Veltemstraat. De leden komen hier te weten wie hun nieuwe leiding is en ouders kunnen hun kinderen hier officieel inschrijven. Onze jinners zorgen voor een jincafé om jullie dorst te lessen! Info over exacte uren volgt snel!

Tot dan!
Een stevige linker,
De groepsleiding
Door |september 12th, 2017|Geen Categorie|

Lokale(n) Quiz

WEGENS GROOT SUCCES: DERDE EDITIE van de LOKALE(N) QUIZ

  • Zaterdag 21 oktober @ Toverveld Veltem
  • Start quiz om 20u
  • Inschrijven via scoutswvb.lokalenquiz@gmail.com
  • In teams van 4-5 personen
  • Inschrijvingsgeld : 20 euro per team

De plaatsen zijn beperkt! Doe mee en steun de bouw van onze nieuwe lokalen!

Door |september 7th, 2017|Geen Categorie|

Helpende handen Vlaamse Kermis

Hoi,

Een top-evenement zoals de Vlaamse Kermis vereist natuurlijk ook heel wat helpende handen. Gelukkig kunnen we elk jaar rekenen op een groot aantal vrijwilligers. Ben jij een ouder, grootouder, grote broer of zus, dorpsgenoot of gewoon geweldig sympathiek en je hebt zin om ook een handje toe te steken? Dat kan!

De mogelijke taken variëren tussen de toog bedienen, opdienen in het volkscafé, afwassen, bonnetjes verkopen, ijsjes scheppen, … Van ons krijg je een lekkere maaltijd cadeau!

Wil je graag deel uitmaken van onze VLMS KRMS crew? Neem dan contact op met

kristien.van.avermaet@gmail.com
0497/82.45.63

 

Stevige Linker!

 

Door |juli 31st, 2017|Geen Categorie|

Vlaamse Kermis

Dag allemaal,

Binnenkort is het weer zover, het beste evenement van het jaar komt er weer aan! Op 18-19-20 Augustus houden we in en rond de Warotzaal onze jaarlijkse Vlaamse Kermis! Op vrijdag schieten we om 19u in gang met een geweldige ‘Juicy Party’ voor de allerkleinsten. Verder pakken we zoals altijd uit met toppertjes zoals de beste mosselen – de meest uitgebreide drankkaart – het spannendste touwtrektoernooi – ….

Bekijk HIER het volledige programma.

Tot dan!

Door |juli 31st, 2017|Geen Categorie|

Nieuwe Website

Dag iedereen,

Welkom op onze vernieuwde website!

We hebben onze website in een nieuw kleedje gestoken! Naast de vertrouwde rubrieken kan je hier terecht voor heel wat info, nuttige links, veelgestelde vragen, …

In de komende weken en maanden zullen er nog uitbreidingen en updates plaatsvinden. (Foto’s, Aanmelden nieuwe leden, Info verhuur lokalen, …) Neem dus zeker regelmatig een kijkje.

Ook voor alle medewerkers en oud-leiding zal de vernieuwde site heel wat extra mogelijkheden kunnen bieden. Blijf je graag op de hoogte van alle nieuwigheden, evenementen, weekends en kampen, oud-leidingsactiviteiten? Registreer je snel onderaan de site!

Waarom registreren?
In de eerste plaats zal je een account nodig hebben om vragen te kunnen stellen of beantwoorden op het prikbord. Daarnaast gaan we je zo beter kunnen informeren over onze activiteiten. Uiteraard worden je gegevens niet verspreid en enkel gebruikt om je nuttige informatie i.v.m onze scoutswerking te bezorgen. Voor medewerkers (leiding, secretariaat, comité en binnenkort ook oud-leiding) zal jouw login je toegang geven tot een aantal extra pagina’s)

Heb je nog een vraag of opmerking? Stuur gerust een mailtje naar website@scoutswvb.be .

Stevige Linker!

Bart

Door |juli 14th, 2017|Geen Categorie|

Weekend JV’s & Jogi’s 5/6/7 MEI!

Dag beste JV’s, JG’s en ouders,

Zoals jullie wel wisten vertrekken wij vrijdag 5 mei op scoutsweekend.

Hierbij de laatste info zodat iedereen mee is!

Yippie, we gaan weer op weekend en deze keer samen! Pret verzekerd! J Het thema van dit weekend is niets minder dan ‘Boer zoekt vrouw’. Dus haal je hooivork maar van de zolder, je paard uit de stal en doe je salopette maar aan (m.a.w. verkleed je).

We verwachten jullie boeren en boerinnen vrijdag 5 mei op het Martelarenplein aan het station van Leuven om 19u30, wees op tijd want de trein wacht niet! Zondag kunnen jullie jullie boeren en boerinnen komen halen aan De kluis (Kluis 1 3051 Sint-Joris Weert)  om 12u00.

Als je een BUZZYPASS hebt, pak deze zeker mee!

Algemeen:

Wat neem ik mee:

-Verkleedkleren bij aankomst => boerenstijl (bijv; boerensjaal, klompen, geruit hemdje, strooien hoed, …)

-Trekrugzak , want je zal je zak zelf moeten dragen!! Er zullen géén ezels zijn om je zak te dragen!!!

-Uniform (korte broek/rokje, hemd, tshirt en sjaaltje)

-Kledij die vuil mag worden

-Voldoende reserve en warme (!) kledij

– Extra paar schoenen

– Sokken/onderbroeken

-Regenjas

-Keukenhanddoek

-Botten of stapschoenen

-Pantoffels

-Toiletgerief (tandenborstel, tandpasta…)

-Zakmes (geslepen)

– Gamel + bestek

-Matje of luchtmatras (geen veldbedden!)

-Slaapzak

-Zaklamp (opgeladen)

– Keukenhanddoek

-Fluovest

-Medicatie en medicatieattest van de dokter (indien nodig) Is verplicht!

-Je beste versiertrucs

Topdag is fietsdag

Beste ouders en leden,

Zondag 30 april gaat onze jaarlijkse ‘topdag’ door in Beisem. We doen dan een grote vergadering voor alle takken van 14u tot 17u.
Dit jaar doen we eveneens mee aan de campagne ‘Zo Dichtblij’, een initiatief van Bond Beter Leefmilieu (en de vervanger van ‘Met Belgerinkel naar de Winkel’).
We willen jullie daarom graag oproepen om die dag zeker met de fiets naar de scouts te komen.
Iedereen die dit effectief doet, mag zich aan een beloning verwachten die hij of zij nadien nog veel zal kunnen gebruiken bij het fietsen.
Hoewel vele hun tweewieler al gebruiken om naar de scouts te komen, sporen we jullie graag aan om dit te blijven doen in de toekomst.
De jin zal tijdens en na de veradering een oxfamcafé uitbaten (voor diegenen die dorst hebben gekregen van het fietsen).
Hopelijk tot dan,
De groepsleiding
Door |juni 26th, 2017|Geen Categorie|

Kampdata 2017

Beste ouders, beste leden

Hieronder een overzicht van de kampdata voor 2017:

-Kapoenen: 5 t.e.m. 9 juli
-Kawellen: 3 t.e.m. 9 juli

De kapoenen, kabouters en welpen gaan dit jaar samen op kamp (Ravels-Eel, Antwerpen).

– Jonggivers: 20  t.e.m. 30 juli (Membre)
– Givers: 18  t.e.m. 30 juli

Door |maart 6th, 2017|Geen Categorie|

Info Nieuwe Lokalen

Info Nieuwe Lokalen

Weekends en Kampen 2017-2018

Weekends

– Jongverkenners: 1-12-2017 tot 3-12-2017
– Kapoenen: 2-12-2017 tot 3-12-2017
– Jongverkenners + Jonggidsen: 4-5-2018 tot 6-5-2018

Kampen

– Kapoenen: Kampdata nog niet beschikbaar
– Kawellen: Kampdata nog niet beschikbaar
– Jonggivers: 20-07-2018 tot 30-07-2018
– Givers: Kampdata nog niet beschikbaar