Wilt u volgend jaar graag aansluiten bij scouts WVB? Lees dan onderstaande tekst aandachtig.

Inschrijvingssysteem kapoenen:

Om de kwaliteit en veiligheid van onze scoutswerking te garanderen, hanteren we de laatste jaren een ledenstop bij de kapoenen. Dit betekent dat we de instroom van de kapoenen begrenzen met een voorrangssysteem en een wachtlijst . De kapoenen worden onderverdeeld in 3 categorieën.

• A-kapoenen: kapoenen die dit scouts jaar reeds actief waren als lid en volgend jaar naar hun tweede scoutsjaar bij de kapoenen gaan. Deze kapoenen hebben voorrang ten opzichte van de B- en C-kapoenen.
  • B-kapoenen: broers en zussen van kinderen die dit jaar reeds lid waren in onze scouts.
  • C-kapoenen: Volledig nieuwe leden.

Ouders kunnen hun B- of C-kapoen vanaf 20 mei 2018 aanmelden via het registratieformulier op de website.

B-kapoenen hebben voorrang ten opzichte van C-kapoenen. Binnen beide categorieën heeft wie eerder is aangemeld voorrang ten opzichte van wie later is aangemeld. Vanaf 20 mei 2018 houdt de groepsleiding een lijst bij van A-, B- en C-kapoenen. Voor de eerste scoutsvergadering op 22 september 2018 brengt de groepsleiding de ouders van de aangemelde B- en C-kapoenen ervan op de hoogte of hun kind ingeschreven kan worden of op de wachtlijst terecht komt. B-kapoenen die niet zijn aangemeld voor zondag 14 oktober 2018, verliezen hun voorrang en komen achteraan op de wachtlijst terecht. Hetzelfde geldt voor A-kapoenen die zich niet hebben ingeschreven voor deze datum. Hierdoor kunnen er plaatsen vrijkomen. In dat geval worden de ouders van de hoogst gerangschikte kapoenen op de wachtlijst hiervan op de hoogte gebracht. Het ledenaantal wordt overigens gedurende het hele scoutsjaar opgevolgd, zodat kapoenen op de wachtlijst worden toegelaten, naargelang er plaatsen vrijkomen.

We hopen op uw begrip voor bovenstaand inschrijvingssysteem. Mocht u hierover nog verdere vragen hebben, kan u steeds contact opnemen met de groepsleiding.

Inschrijvingssysteem Kabouters – Welpen – Jonggidsen – Jongverkenners – Givers – Jin

Indien u uw kind wenst in te schrijven voor één van deze takken, kan u steeds contact opnemen met de groepsleiding via info@scoutswvb.be. U krijgt vervolgens de noodzakelijke informatie omtrent de tak waarvoor u zich wenst in te schrijven.