Beste ouders en leden

Hieronder alle informatie die u dient te weten in verband met de start van het nieuwe scoutsjaar (plantjesverkoop, startdag & openingsfeest nieuw lokaal)

• Plantjesverkoop: 15 september 2018

Op ZATERDAG 15 september 2018 zetten wij ons zoals elk jaar in voor ‘Kom Op Tegen Kanker’. We gaan van deur tot deur met alle leden om plantjes te verkopen. Deze activiteit duurt van 9u-12u. We hopen op een talrijke opkomst. De plantjesverkoop zal per tak begeleid worden door de leiding van vorig scoutsjaar. De nieuwe leiding wordt bekend gemaakt op de startdag. Hieronder de plaats waar er per tak verzameld wordt:

• Kapoenen, kabouters & welpen:

Verzamelen aan de kerk van winksele om 9u, om 12u mogen de ouders de kakawellen hier opnieuw komen halen.

• Jonggidsen & jongverkenners:

Verzamelen aan het station van Veltem  (kant van de Delhaize) om 9u.

• Givers:

Verzamelen aan het giverlokaal (Overstraat) om 9u.

• Jin:

Verzamelen aan de Bovenberg (zij krijgen meer informatie via hun jinleiding)

• Startdag + openingsfeest nieuw lokaal: 22 september 2018

Op ZATERDAG 22 september gaat het scoutsseizoen officieel van start met onze startdag. Hieronder wat u van deze dag kan verwachten.

Om 14u Er wordt er verzameld aan onze OUDE LOKALEN in Beisem (L.Van Velstemstraat). Daar gaan we met alle leden een groot spel spelen en komen de kinderen zo te weten wie hun nieuwe leiding is. Vanaf 14u zijn ook de deuren van ons nieuw lokaal geopend, dus ouders kunnen ondertussen al een kijkje gaan nemen in ons nieuw lokaal en daar een drankje drinken. Er zullen ook rondleidingen voorzien worden met een woordje uitleg over het nieuwe lokaal.

15u15-16u15: De leiding stelt zich voor aan de ouders in het nieuwe lokaal. Dit zal via een doorschuifsysteem gebeuren per tak:

• 15u15: kapoenen
  • 15u30: kabouters & welpen
  • 15u45: jonggidsen & jongverkenners
  • 16u: givers

De startdag duurt voor de kinderen tot 17u.

Tijdens de startdag zal er mogelijkheid zijn om onze gele scouts t-shirt (8 euro) en een scoutsjaaltje (14 euro) te kopen.

BELANGRIJK: Vanaf dit jaar zullen de inschrijvingen voor het scoutsjaar uitsluitend online gebeuren. Vanaf 22 september kan u uw kind inschrijven via onze website onder de rubriek ‘inschrijvingen 2018-2019’. Ook de betaling dient online te gebeuren.

Om 16u30 gaat de receptie van het openingsfeest van start. Ouders zijn hierop van harte uitgenodigd. Er volgt een kort officieel gedeelte en de leden en leiding vervoegen de receptie om 17u.

Vanaf 18u kan u iets eten op het feest. U kan kiezen uit een heerlijk bordje wok of een frietje en snack uit het snackkot, dat door de jinners zal uitgebaat worden ten voordele van hun kamp. Hiervoor dient u zich op voorhand in te schrijven via onderstaande link:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScxF5wGZ5EZJFCB5IfVN-bJ6ISj0LF_GrTy2sxPGSj5xpptGQ/viewform (inschrijvingslink avondeten)

Het feest is daarna nog niet gedaan! Blijf gerust nog even plakken om gezellig iets drinken in het volkscafé, want om 21u volgt er schitterend VUURWERK en een swingend optreden van Sparkle Sax!

De data van de volgende vergaderingen kan steeds in de activo op de website worden nagegaan.

Tot dan.

Een stevige linker