Hallo allemaal,

We hebben de voorbije week lang en goed nagedacht over hoe we nu het beste en het veiligste de kampen kunnen organiseren deze zomer. We hebben verschillende scenario’s overlopen en zijn tot de conclusie gekomen dat het de beste oplossing is om de kampen van de parallel-takken op te splitsen. Dit betekent concreet dat de kapoenen en de deugnieten niet meer samen op kamp gaan, maar dit twee aparte kampen worden. Hetzelfde gebeurt bij de kabouters en de welpen. Bij de jonggivers zullen ook de jonggidsen en de jongverkenners elk apart op kamp gaan. De givers zullen in een bubbel van 50 op kamp gaan en ook de jin overschrijdt dit aantal niet. Deze beide kampen waren oorspronkelijk trekkampen. Aangezien trekkampen niet meer mogen doorgaan, zullen zij een vaste locatie zoeken. De givers hun trekfietskamp zal dus niet op de originele manier kunnen doorgaan. De leiding is volop bezig met de voorbereidingen van de nieuwe kampen. Meer specifieke info volgt later van de giver- en de jinleiding zelf.

Hopelijk zullen met deze opsplitsingen de kampen maar uit één bubbel bestaan ed-italia.com. Dit maakt ten eerste de kampen veel veiliger. Er zal geen rekening gehouden moeten worden met verschillende bubbels hun gebruik in de WC’s en douches, eetruimte, éénrichtingsgangen, materiaal, …  De lokalen zijn zo ook groot genoeg, aangezien er maar één tak tegelijk zal zijn in de plaats van twee, waardoor er in de slaapruimte meer ruimte zal zijn. Dit zal ook zowel voor de leden als de leiding het kamp veel aangenamer maken. Het zal meer aanvoelen als een normaal scoutskamp.

Doordat we de kampen opsplitsen konden we niet anders dan de data een beetje verschuiven. De kampen worden zo voor al de takken behalve de deugnieten en de kapoenen iets korter. We kunnen ons voorstellen dat deze wijzigingen voor jullie extra puzzelwerk met zich meebrengen. Toch vragen we begrip voor deze keuzes die we weloverwogen hebben gemaakt.

Nieuwe kampdata:

Kapoenen: 2 juli – 6 juli

Deugnieten: 7 juli – 11 juli

Welpen: 2 juli – 6 juli

Kabouters: 6 juli – 10 juli

Jongverkenners: 16 juli – 23 juli

Jonggidsen: 23 juli – 30 juli

Givers: 20 juli – 30 juli

Jin: nog te bepalen

Om er zeker van te zijn dat het aantal van 50 niet overschreden wordt, vragen we aan al de ouders om het formulier van de tak van je kind(eren) in te vullen.

www.scoutswvb.be/bevraging-kampen-2020/

Hier kan je aanduiden: mijn kind gaat mee – mijn kind behoort tot een risicogroep en gaat mee – mijn kind gaat niet mee. Dit onderscheid wordt gemaakt omdat kinderen die tot de risicogroep behoren een toelating moeten krijgen van de huisdokter. Meer informatie over de risicogroepen vind je in het bijgevoegde bestand.

Wij vragen om dit formulier ten laatste op dinsdag 2 juni in te vullen. Dan kunnen we volgende week zekerheid hebben over de aantallen om toch mogelijks meer bubbels op één kamp te vormen. Het aantal bubbels heeft geen invloed op de bovenstaande data.

Bij de kapoenen en de deugnieten weten we al zeker dat we het aantal van 50 niet zullen overschrijden. Ook de jonggidsen en de jongverkenners zijn met minder. Voor hen is er dus een zekerheid dat ze in één bubbel op kamp gaan.

De kabouters en de welpen zijn beide met meer ingeschreven dan 50 (leiding inclusief) dus voor deze twee takken kunnen we pas volgende week, na de uitkomst van de formulieren, zeker zijn of ze met één bubbel of twee op kamp zullen gaan.

Dit is een eerste mail met de concrete info over bubbels en de periode van de kampen. Meer info over de maatregelen en veranderingen die we zullen doorvoeren om de kampen corona-proof te maken, volgen later nog. Ook zullen er in juni nog online/fysieke infomomenten volgen waar de kampen overlopen worden en jullie terecht kunnen met vragen.

Wij hopen jullie via deze mail voldoende geïnformeerd te hebben over de grote lijnen van de zomerkampen. Zodra we meer concrete informatie hebben over de invulling van de kampen en de infomomenten, contacteren we jullie weer. We hebben alvast een bijlage toegevoegd die een overzicht geeft met informatie over jeugdkampen in het algemeen.

Als er toch al dringende vragen zijn, kan je een mailtje sturen naar info@scoutswvb.be

Vriendelijke groetjes,

Merten, Tuur en Klara