Beste ouders en leden,

Na een zomer vol fijne kampen en de Vlaamse Kermis, komt het begin van het nieuwe scoutsseizoen dichterbij. Hieronder de belangrijke data en informatie over de start van het nieuwe scoutsjaar.

Plantjesverkoop

Op zaterdag 14 september 2019 gaan wij, zoals ieder jaar, tijdens het plantjesweekend deur aan deur plantjes verkopen ten voordele van ‘Kom Op Tegen Kanker’. Dit zal doorgaan van 9u-12u. We hopen op een talrijke opkomst. De plantjesverkoop zal per tak begeleid worden door de leiding van vorig scoutsjaar. De nieuwe leiding wordt bekend gemaakt op de startdag van zondag 22 september. Hier de locaties waar iedere tak verzameld:

• Kapoenen, Kabouters, Welpen: Verzamelen aan de Kerk van Winksele om 9u. Om 12u mogen de leden hier terug opgehaald worden.
  • Jonggidsen en jongverkenners: Verzamelen aan het Station van Veltem (kant Delhaize) om 9u. Om 12u mogen de leden terug naar huis.
  • Givers: Verzamelen aan de Giverlokalen om 9u. Om 12 mogen de leden terug naar huis.
  • Jin: Verzamelen aan de Bovenberg. Zij krijgen meer informatie via hun leiding.

Startdag

Op zondag 22 september 2019 gaat het scoutsseizoen officieel van start met onze jaarlijkse startdag. Hieronder vind je het programma voor deze dag:
(Klik op “Lees Meer”)

Om 14u spreken we af in de Beisemburcht. Daar spelen we met al de leden een groot spel waarbij de leden per tak hun leiding te weten komen. De ouders zijn vanaf 14u welkom in het jincafé waar de jinners ten voordele van hun jinkamp oxfam drankjes en chips verkopen.

16u: De leiding stelt zich per tak voor aan de ouders. Dit zal via een doorschuifsysteem gebeuren:

• 16u: kapoenen & deugnieten
  • 16u15: kabouters & welpen
  • 16u30: jonggidsen & jongverkenners
  • 16u45: givers

De spelen op de startdag duren tot 17u. Hierna blijft het jincafé nog open en zijn ouders en leden meer dan welkom om nog iets te drinken/eten.

Tijdens de startdag is het mogelijk om onze gele scouts t-shirt (8 euro) en een scoutsjaaltje (14 euro) te kopen.
Formulieren van de mutualiteit kunnen ook afgestempeld worden. Hiervoor neem je dat formulier zo volledig mogelijk ingevuld mee. Bij het standje van de sjaaltjes en T-shirt kunnen we jullie verder helpen.

BELANGRIJK: De inschrijvingen voor het scoutsjaar kunnen uitsluitend online gebeuren. Vanaf 22 september kan u uw kind inschrijven via de website onder de rubriek ‘inschrijvingen 2019-2020’. Ook de betaling dient online te gebeuren.

Op het infomoment wordt de activo van september en oktober op papier uitgedeeld. Deze kan je daarna ook online op de website vinden.